Ändrat schema...

Miaow,
jahaja. Kunde alltså inte ha den där ena modersmålstimmen så jag fick ta franska istället. Men nåja, det är egentligen bra att jag övar lite. Tills... torsdag? Är det 16 ord vi ska lära oss. "Whii" <.<
Finska timmen överlevde jag. PUH!
 
Alltså det var lite underligt... men jag satte mig ner och sedan kom det en flicka bredvid mig. Sedan fick vi som uppgift att intervjua varandra och berätta för hela gruppen. Fyfan säger jag. Inte tjejen alltså, hon var helt okej :)
Men uppgiften...
Jaja, anyway. Hon hette Veronica och lite sådant. När timmen var slut, var jag plötsligt förföljd av henne och vi gick tillsammans på morgonsamlingen. Det visade sig att vi båda hade håltimme, och vi båda skulle köpa böcker så vi stack till bokhandeln (först via mamma förstås, hade glömt schemat hemma).
Sedan, mer eller mindre, tvingade hon mig med till matsalen och sedan hängde vi lite smått med varandra under resten av dagen.
 
(Men jag måste säga, det var lite konstigt x3 Jag kände ju knappt henne... och sedan plötsligt sa hon bara [jag hade sagt att jag suger på finska] att hon kunde hjälpa mig med finskan. Mm, tack :) Sedan sa jag vid något tillfälle att jag måste vänta jätte länge på bussen, och så föreslog hon att jag kunde komma hem till henne....)
 
... DET är varför jag inte bekantar mig med folk. Visst, det är roligt att ha någon att vara med och fråga om råd... men jag vill liksom bara inte bli vän med någon... jaja. Vi får väl se, vi får väl se. MEN jag vill inte äta i den matsalen mer. Det vet jag.
 
//Emfael

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0