Var är mina läsare?

Miaow,
har haft en kort, men konstigt tung dag idag. För den delen har jag börjat undra var mina 4 unika läsare tagit vägen? Har inte haft mer än 2 stycken de senaste dagarna. Skriver jag tråkigt? Eller har jag avskräckat er på något sätt?
 
Men i vilket fall som helst. Ååh, hörni idag... jag vet inte hur jag ska börja. Alltså skolan bjöd på munkar och lemonad, vilket jag inte åt förstås men det var inte pointen. Så jag, Pia, Janica OCH Linn stod lite från resten och bara hade kul. Sedan skulle Pia och Janica med buss och Linn skulle till tryckeriet. Eftersom jag skulle till mamma, skulle jag och Linn åt samma håll. Så vi gick tillsammans till tryckeriet. Därefter gick vi till biblioteket, mamma skulle ju ändå sluta kvart i tre.
Jag har varit in där tusen gånger, men alla verkar fått för sig att jag är helt ny i Nickby. Nåja, jag ville inte göra Linn ledsen. Hon verkade så spänd inför att visa mig omkring. Så vi gick dit och hon visade mig runt. Berättade var allting fanns i hyllorna, pekade ut bra böcker och sådant.
 
Sedan blev det helt fucked up. Och det är det som stör mig mest. Vi stod och kollade lite på filmer, så hittade jag Ghost World som jag kanske nämnt. Med Scarlett Johansson. Utan att tänka mig för sa jag "Hon är snygg". Det blev knäpptyst mellan oss. Sedan, helt pinsam, sa jag "Inte på det viset". Kommer inte ihåg vad Linn sa, men det blev en spänd stämning i luften.
Efter en stund lättade det upp lite... vi gick mot utgången och så frågade Linn om jag skulle gå. Lite generat vände jag mig om och petade med några lappar och sa "Om du inte känner dig obekväm med mig så". Linn svarade bara "Nej, nej". Och så gick vi för att titta på några akvarellböcker. Jag ringde mamma och sa att jag skulle bli lite på biblioteket för ens stund, med Linn. Sedan började Linn fråga om jag berättat om henne för mamma, vilket jag har gjort. Sedan brast vi ut i skratt när hon rättade mig med att hon var 17 och inte 20. Sedan skulle hon med bussen och hon hälsade mig gott veckoslut. Då hände det... (NEJ VI KYSSTES INTE ELLER NÅGOT XD)... men jag sträckte ut armen för en hastig kram och så kramade vi varandra hejdå. Kommer ihåg att jag sa hejdå åt henne vid samma tillfälle...
 
Vad gör man? Känner mig konstig... måste se hur det går på måndagen.
//Emfael...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0