Motivationen aktiverar individen

Miaow,
just nu läser jag lite på det som vi skrivit i pyskologin. Om motivation ja. Vad är motivation? Motivation är något som får oss att vilja göra något. Ex. vid viktnedgång kan motivationen vara "Jag kommer se snygg ut" eller något i den stilen. Eller också rent simpelt, "Huset kommer vara rent, och jag kommer må bra" vid städning. Motivationen påverkar alltså våra val under dagarna som går. Här kommer motivationsfysologi in (ja, man kan forska inom motivation!?).
 
För övrigt har dagen väl gått lite si och så. Eller rätt bra faktiskt. Hade tänkt väga mig på onsdagmorgon, passar bra nu när jag har sovmorgon då ^^ Imorgon är det en enkel dag. Engelska, modersmål och franska. Inte säker om det gick i den ordningen, men dessa timmar har jag i alla fall :3
Skaffade alla böcker jag behövde idag också... eller tja, det vara bara engelskan, mattan och psykologin.
 
Jaja, tidig väckning imorgon och en dusch vill jag gärna hinna med. Och en stadig frukost. Hade tänkt att bara käka en macka till lunch och klara mig tills jag kommer hem och äter något varmt för en gångsskull. Åh, så enkel dag imorgon. Men, ledig är man inte! Måste kanske via butiken och hämta hem lite saft, om jag inte lyckas laga till iste själv. Tänkte behöva det till talet på onsdag. Och ett glas! Men det får mamma nog inte veta... eheheh.
 
Jaja, nu ska jag gå!
//Emfael <33333

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0