Dag 13- Hela ditt namn + betydelse om du vet det

Hejsan ^^

 Idag ska vi alltså snacka namnbetydelse. Är på lite godare humör nu, och jag ju tid också ^^ ehhe...

Hela mitt namn är Emilia Josefina W***...*". Vill inte ge ut mitt efternamn. Men tja ^^
Nu ska vi kolla vad Emilia betyder.

Enligt vad jag har hittat, betyder Emilia flitig och artig.
Det lär också betyda vänlig, tävlande och efterföjlare?
Har också hittat att det ska betyda ivrig.

Josefina har bakgrund från Josef och ska betyda "må han föröka" eller "Må gud föröka".

Tja... hehe. Intressant namn man har då. Jag har hört att namn påverkar barnet och så?
Visst, jag är ju kanske artig och vänlig. Men efterföljare, tävlande och ... flitig? Nej, nej. Det tror jag inte.

Inte har väl "Må Gud föröka" någon koppling till min starka tro? Eller tja... stark och stark.
Men jag tror på Gud ialla fall. (Hoppas ni kan respektera detta!!). Jag har ingenting emot homosexuella och ateister. Jag menar, alla är som de är, right?

mvh. Emilia <3333

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0