Sjukling för en (till) dag!

Var är snorpappret när man behöver det?
Har fortfarande inte fattat vem tjejen var. Ska jag vara ärlig så polisanmäler jag om det visar sig hända något otrevligt. Jag är inte rädd för att ringa polisen.

Men nu ska jag inte deppa över det, bloggandet ska inte få lida! Jag kommer fortfarande att vara lika öppen som vanligt.
Tja idag då. Gick till bussen precis som jag ibland brukar, satte mig och tänkte "Jag klarar mig nog". Men nehhe du, så var det inte! Halva vägen besöktes av huvudvärk och täppt näsa. Textade mamisen och frågade om jag fick komma hem. Hon RINGDE tillbaka och jag visste inte fan vad jag skulle göra. Svara? Inte svara?

Nåja, jag svarade tillsist. Hela bussen var knäpp tyst och jag harklade fram ett jävligt grötigt "Hej". Sedan viskade jag typ resten och svarade bara kort. "Ne", "Ja", "Mm...". Längsta meningen jag fick fram var "Jag har huvudvärk". Sedan skällde hon ut mig och hela bussen hörde... åå så pinsamt!

Kom tillsist hem tillbaka och kände mig faktiskt lite kräsen. Lade mig i soffan med varma drycker, halspastiller och en massa näsdukar. Först kollade jag på Willy Wonka, ni vet den där Charlie and the Chocolate Factory? Den gamla versionen... Kring middagstid lagade jag en minimal middag som bestod av knappt en handfull pasta, lite korv och tomater. Gott gott, och smaksatt med citron och sojasås. Nomm nomm. Nåja, mådde lite illa efteråt.

Och nu, till något ni inte får berätta! HÅLL KÄFTEN SÄGER JAG! Jag blev lite sugen på att baka, så jag tänkte "En kladdkaka i mikron, man kan ju göra sådant!". Så jag sökte fram receptet på nätet och blandade ihop lite. Blev inte plats för vetemjölet, eftersom jag råkade hälla liiiite väl MYCKET kakao i smeten. Nåja sedan till det värsta! Det skulle bara vara 6 minuter i mikron. Visst, men det kokade liksom. Tänkte att det skulle hinna "stelna" om jag lade till några minuter. Gjort som tänkt.
Satte mig på soffan och kollade runt på nätet. Nästa gång jag tittar upp ser jag stora rökmoln komma från mikron. Gissa vem som skrapade och diskade den eftermiddagen? Så där har vi det, aldrig kladdkaka i mikron. Aldrig mer.
Hela köket har luktat bränt... vädrade med att öppna fönster och dörrar, dvs. de som gick att öppna. (dvs. 3 stycken!).

Miao. Ska be pappa köra mig till kanin idag. Mamma får inte ana. Hon for och boxa.
mvh. Emfael <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0