Vet inte var jag ska börja...

... eller om jag ens kommer ihåg något XD

Hejsan!
Jag är på gaaanska bra humör idag och hel del har hänt! Nu fattas bara att jag får se puppe, Cubi och ett gott skratt med Cecca! ...och en varm lång uppfräschande dusch, en bra bok, några koppar te, någon vacker film, -0.5kg på vågen och något nytt med Simple Plan som skulle få en att le sådär jävla fånigt.
Ja, alltså, PUH!

  • Kaninen har inte mjällkvalster. Ingen av dem, och troligtvis så byter Diesel päls dramatiskt. En hel del fettigt mjäll bara.
  • Svinkoppor "epidemi". HAHA, seriöst, startade med att en pojke i skolan hade det på hakan. Nu har en flicka från vår klass varit borta nästan en månad, Cessi hade det i somrast och Fanni tror (överdriver lite enligt mig XD<3) att hon har det. Underhållande! ;'D
  • Har möblerat om rummet! Inte mycket jag flyttade på men det fick en lite mer rum-känsla. Nytt och härligt ^^
  • Det är lite på 4 veckor kvar till Simple Plans konsert!! :DD <3
  • ...vilket betyder att skjortan och munkjackan borde vara på posten om 2-3 veckor :'))
  • Det är påsklov "veckan-efter-nästa-vecka"!
  • Sedan var det något jag glömde... HAHHHA

Aa... puppe behöver inte städas idag, vi städade på onsdag/torsdag. Så idag är verkligen ett så att säga chill-dag! Nu ska jag nog ta in sängkläderna och mattan. Ska kanske träna lite också... bara något smått. Har kommit i en rutin att dra 10 situps på morgonen, 10 på eftermiddagen efter skolan och 10 på kvällen. Och nu när sanden är framme så kan jag börja gå till 7.20 bussen! ^^
Livet är lite väl härligt. Men det är väl bara ett tecken på att någon dag kommer att bli förjävlig...

För den delen, såg en film igår med Benedict Cumberbatch (alltså han var med i filmen, han satt inte bredvid mig, fast han kunde gärna fått göra det... ^^). Den hette Third star och den var sååå sorglig.
Ben spelade James, som var sjuk i cancer och knappt kunde gå. Han kompisar vill ta honom till sin favoritstrand och det händer en hel del på vägen.

 

*SPOILER* James ber sina vänner att låta honom simma ut i havet så långt han orkar tills han drunknar. Tillslut går vännerna med på det. En vän hjälper att hålla James under vattnet. Och så dör James. *SPOLIER*

 

Jag grät minst sagt igenom hela filmen. Satt sedan som försjunken in i mina tankar... och grät. Det är så sorligt att se att han lider men försöker leva normalt ändå. Och att vännerna finns där även om de bråkar ibland.
Det är en lärorik film, man borde se den!

mvh. Emfael <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0