MOPEDBIIIIL

Miaow,
hejsan! Har inte skrivit på jäääätte länge, och idag har jag med datorn så jag tänkte slänga in ett inlägg. PUH! Kom hem igår och genast som man fått alla kvällsuppdrag gjorda och tänke slå sig ner med en kopp hallonte (Ja, nytt te igen.), ropar pappa att vi ska till stan och söka mopedbilen.
Ja, sedan kommer det fram att pappa trodde jag visste hur man kör bil. Nah, det har jag aldrig gjort förut och plötsligt satt jag där framför ratten och skulle backa ut. Slutade med att pappa backade och jag bara tryckte på gasen. Sedan körde vi (ehrm, JAG) och tankade... fick öva på lite parkering och det gick inte så bra... ehheh. Sedan skulle vi hem och let us put it this way...
 
Jag körde helt lugnt och höll huvudet kallt. Det var faktiskt inte så svårt och det var ganska kul ^^ Pappa, however, sitter helt blek i ansiktet, kallsvettas och skriker hela tiden att jag ska akta kanten. Uhhg... vi båda överlevde sådan sådan tur :'3
Trafiken var rätt lugn också så jag är ganska nöjd med det jag lyckades med! Dessutom startade jag bilen idag morse och backade ut, körde ett varv kring vår gård och parkerade. Känner mig väldigt nöjd och tycker själv att jag gör enorma framsteg! :D
Idag när jag kommer hem, tänkte jag åka till sportplanen i Veckoski och bara öva på att backa. Ska bli kul och jag hoppas det går bra ^^ Ska rita upp lite parkerings rutor så jag kan öva på det också! Tar kameran med, så BILDER BLIR DET ;D

Ajo, jag och Cecca ska till Cessi idag! Hon skulle fira sin födelsedag ;)
 
//Emfael <33
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0