Angående det mystiska samtalet

Miaow,
sorry hade inte tid och ork att blogga om det igår mer... men nu ska ni få veta vad det var.
 
Alltså jag hade lagt mig redan vid 21, så jag sov när telefonen ringde. Jag svarade väldigt kort "Heej" eftersom det stått okänt nummer på displayen. Det hela handlade om en tjej som undrade om jag var Emppu och om jag kunde hjälpa henne för hon hade problem. Jag svarade att jag inte var Emppu och med ett litet skratt sa jag att jag tyvärr inte kunde det. Så frågade hon var jag var, och jag var ju hemma och sov, svarade jag. När jag frågade henne var hon var, sa hon att hon stod på Ströhös tak.
Som en blixt satte jag mig upp i sängen och frågade vadfan hon gjorde där. "Vad tror du, jag tänker hoppa" sa hon. Sedan sa hon något om att nu går det, sedan slängde hon på luren. Sedan ringde det igen, och det visade sig vara samma flicka. Hon frågade igen efter Emppu, och när jag sa nej, slog hon på.
 
Jag satt på sängkanten i ungefär 5min och funderade på vad jag borde göra. Sedan drog jag på mig lite kläder och gick till mamma och pappa. Jag väckte mamma, sa vad som hade hänt och sedan tog jag beslutet att jag kanske borde ringa polisen för säkerhetsskull. Mamma fick ta över, eftersom tårarna plötsligt vällde ut som floder och ungefär kvart före 2 ringde polisen tillbaka och sa att jag kunde vara lugn. Det var ingen där. Fick förklara samtalet ytterligare en gång, och sedan var det det.
 
Sådan tur var en bekant inne på fb så jag kunde tala med honom lite. Men jag kunde inte somna om förrän halv 6. Kände mig för jävlig hela gårdagen. Uhhg. Hoppas jag aldrig behöver uppleva något sådant igen...

//Emfael

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0