"Finland har aldrig hört till Sverige"

 
Miaow, igen får ni en bild före jag skriver. Kom precis från en historielektion och måste gå till mamma för att hämta ut mitt schema. Hon skulle på något möte också, så jag fick låna datorn lite sådär hastigt.
 
Ja. Historia. Vår lärare. Historialäraren. Singularis bestämd. Eller vad man nu säger.
"Finland har aldrig hört till Sverige" sa hon och de flesta reagerade ganska genast med ett "Huh???" face. Även jag rynkade lite på pannan och kände hur kugghjulen gnisslade i huvudet. Sedan kom sanningen, som egentligen var ganska självklar.
 
Det fanns inget "Finland" när vi hörde till Sverige. Det var Sverige. Allting.

Sedan babblade hon på om något med att under 2009 när det firades lantdag i Borgå, gick finska finländare omkring och festade. FÖR SVENSKA OCKUPATIONEN (*harkel, host* stavning? *host*) var över! (Vilket då sedan var heeelt fel, för "Finland" hade ju aldrig "funnits")
Mm... kanske man borde börja läsa om sin egen historia lite mer? Kan ju alltid tålas att tänkas på.
 
För övrigt blir det kemi för mig. I alla fall om jag fattat rätt. Sedan tänkte jag faktiskt vänta på mamma, och så far vi tillsammans och köper böcker jag behöver - igen. Engelska, matematik och sedan var det ännu någon... men det kan jag ju inte komma på.
Så biblioteket för mig. En timme ungefär. Måste söka upp någon bra bok som jag kan läsa undertiden. Kanske lite mognare och mer vuxenskrivet. Kunde behöva öva upp mitt ordförråd lite.... heheh.
 
Men ja, intressanta rubriker jag lyckats fånga ihop för de senaste inläggen? Miaow, jag ska försöka lova att hålla upp det. Dessutom finns det ju inget annat för mig att skriva om, och det fastnar mycket bättre på mitt minne när jag får dela det med er ;) (eh... säkert bara en viss person, som jag är ganska säker på att läser... men ändå)
 
//Emfael  <33
ps. bara EN episod kvar av Teen Wolf... MMMMMMMMÄÄÄÄÄHHH.
pss. men å andra sidan har jag fångat Ceccas intresse, så vi skulle se om hela showen tillsammans ;D
psss. Kommer ha skiiiit svårt att hålla mig från att inte berätta allt eller för att inte gråta. Faaeen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0